Polityka prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
(zwana dalej „Polityką”)
(zwana dalej „Polityką”)
§ 1
Dane osobowe – zasady ogólne
1. Od dnia 25 maja 2018 r. obowiązuje Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych (RODO). W
związku z tym, uprzejmie prosimy o zapoznanie się z zasadami ochrony danych osobowych
obowiązującymi u Administratora.
2. Administratorem danych osobowych jest SZKŁO Sp. z o.o. z siedzibą w Lidzbarku Warmińskim,
ul. Olsztyńska 2, 11-100 Lidzbark Warmiński, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000172612, REGON: 510944290, NIP: 7431697469
(„Administrator”).
3. Administrator pozyskuje oraz przetwarza dane osobowe w celu kompleksowej obsługi klientów, w
tym w zakresie procesu sprzedaży dostępnych w sklepie internetowym produktów, udzielania
informacji o produktach, zawierania i wykonywania umów sprzedaży produktów, obsługi spraw
dotyczących reklamacji, gwarancji oraz rękojmi oraz wykonania obowiązków z tym związanych.
§ 2
Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora
1. Podstawy prawne przetwarzania danych przez Administratora są następujące:
(i) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane
dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem
umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
(ii) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów
realizowanych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
(iii) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na
Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
2. Dane przekazywane Administratorowi to w szczególności imię, nazwisko, adres, adres e-mail,
telefon, NIP oraz inne dane potrzebne do wykonania umowy lub podjęcia związanych z nią
działań przez Administratora. Podanie danych osobowych jest w pełni dobrowolne, ale konieczne
dla wykonania przez Administratora zadań związanych z celem przetwarzania danych.
3. Administrator może ujawnić dane osobowe podmiotom świadczącym na rzecz Administratora
usługi IT, księgowe, administracyjne oraz innym podmiotom zajmującym się obsługą strony
internetowej lub sklepu internetowego Administratora. Administrator wymaga od takich
podmiotów zgodnego z przepisami prawa, wysokiego stopnia ochrony prywatności i
bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych przez te podmioty w imieniu Administratora.
Administrator nie przekazuje danych osobowych podmiotom trzecim w celach marketingowych.
4. Dane osobowe nie są przekazywane do państw trzecich.
5. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla wykonania celu, dla którego są
przetwarzane (sprzedaż produktów, obsługa klientów, obsługa procesu reklamacji, gwarancji,
rękojmi), po czym dane będą przechowywane przez okres właściwy dla przedawnienia roszczeń.
Po upływie tego okresu, dane osobowe zostaną usunięte, zgodnie z wymogami stawianymi przez
RODO.
6. W związku z przetwarzaniem Państwa danych przez Administratora, przysługuje Państwu prawo
żądania:
(i) dostępu do treści swoich danych, w granicach art. 15 RODO;
(ii) ich sprostowania, w granicach art. 16 RODO;
(iii) ich usunięcia, w granicach art. 17 RODO;
(iv) ograniczenia ich przetwarzania, w granicach art. 18 RODO;
(v) przenoszenia danych, w granicach art. 20 RODO;
(vi) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1
lit. f RODO.
7. Realizacja praw, o których mowa powyżej, może odbywać się w szczególności poprzez nadesłanie
żądań Inspektorowi Ochrony Danych za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail:
bok@strefaluster.pl , lub poprzez nadesłanie żądania pocztą na adres Administratora: SZKŁO Sp.
z o.o. z siedzibą w Lidzbarku Warmińskim, ul. Olsztyńska 2, 11-100 Lidzbark Warmiński.
§ 3
Kontakt w sprawie ochrony danych osobowych
1. W razie uznania, że przetwarzanie danych osobowych przez Administratora narusza przepisy
RODO, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych.
2. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących zasad ochrony danych osobowych, możliwy jest kontakt
mailowy, na adres e-mail bok@strefaluster.pl , lub w drodze pisemnej, pocztą na adres
Administratora: SZKŁO Sp. z o.o. z siedzibą w Lidzbarku Warmińskim, ul. Olsztyńska 2, 11-100
Lidzbark Warmiński.
§ 4
Strona internetowa Administratora
1. W celu analitycznym, tj. badania i analizowania aktywności na stronie internetowej należącej do
Administratora, Administrator przetwarza takie dane osobowe, jak:
(i) data i godzina odwiedzin strony,
(ii) rodzaj systemu operacyjnego,
(iii) przybliżona lokalizacja,
(iv) rodzaj przeglądarki internetowej wykorzystywanej do przeglądania strony,
(v) czas spędzony na stronie,
(vi) odwiedzone podstrony
– o ile nic innego nie wynika z odrębnych ustawień w ramach urządzenia użytkownika.
2. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala
przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator realizuje swój prawnie
uzasadniony interes (poznanie aktywności użytkowników na stronie internetowej).
3. Aktywność użytkownika na stronach internetowych Administratora, w tym jego dane osobowe, są
rejestrowane w logach systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do
przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach
dotyczących systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora).
Zebrane w logach informacje przetwarzane w związku ze świadczeniem usług. Administrator
przetwarza je również w celach technicznych; w szczególności, dane mogą być tymczasowo
przechowywane i przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa i poprawnego
funkcjonowania systemów informatycznych, np. w związku z wykonywaniem kopii
bezpieczeństwa, testami zmian w systemach informatycznych, wykrywania nieprawidłowości lub
ochroną przed nadużyciami i atakami.
§ 5
Pliki cookies
1. Administrator na swojej stronie internetowej wykorzystuje tzw. pliki cookies, czyli krótkie
informacje tekstowe, zapisywane na komputerze, telefonie, tablecie, czy też innym urządzeniu
użytkownika. Mogą być one odczytywane przez system Administratora, a także przez systemy
należące do innych podmiotów, z których usług korzysta Administrator (np. Facebooka,
Google’a).
2. Cookies spełniają bardzo wiele funkcji na stronie internetowej, w szczególności opisane poniżej:
(i) zapewnianie bezpieczeństwa: pliki cookies służą do ochrony danych osobowych
użytkownika przed dostępem osób nieupoważnionych;
(ii) wpływ na procesy i wydajność korzystania ze strony internetowej: pliki cookies są
wykorzystywane do tego, aby witryna sprawnie działała i aby można było korzystać z
funkcji na niej dostępnych, co jest możliwe między innymi dzięki zapamiętywaniu
ustawień pomiędzy kolejnymi odwiedzinami na stronie;
(iii) stan sesji: w plikach cookies możliwe jest zapisywanie informacji o tym, jak
odwiedzający korzystają ze strony internetowej, np. które podstrony najczęściej są
wyświetlane; umożliwiają również identyfikację błędów wyświetlanych na niektórych
podstronach. Pliki cookies służące do zapisywania tzw. „stanu sesji” pomagają zatem
ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron;
(iv) tworzenie statystyk: pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby przeanalizować, w jaki
sposób użytkownicy korzystają ze strony internetowej (jak wielu otwiera stronę
internetową, jak długo na niej pozostają, które treści wzbudzają największe
zainteresowanie etc.). Dzięki temu można stale ulepszać stronę internetową i
dostosowywać jej działanie do preferencji użytkowników. W celu śledzenia aktywności i
tworzenia statystyk Administrator wykorzystuje narzędzia Google’a, takie jak Google
Analytics; oprócz raportowania statystyk użytkowania witryny pikselowy Google
Analytics może również służyć, razem z niektórymi opisanymi powyżej plikami cookies,
do pomocy w wyświetlaniu użytkownikowi bardziej trafnych treści w usługach Google
(np. w wyszukiwarce Google) i w całej sieci;
(v) korzystanie z funkcji społecznościowych: Administrator może korzystać z funkcji
pozwalających na przejście z profilu Administratora prowadzonego w mediach
społecznościowych na stronę internetową Administratora; jednak aby to było możliwe,
Administrator musi korzystać z plików cookies dostarczanych przez wskazane podmioty.
3. Przeglądarka internetowa użytkownika domyślnie dopuszcza wykorzystywanie cookies w
urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie Administrator prosi o wyrażenie zgody na użycie
plików cookies. Jeżeli jednak użytkownik nie wyraża zgody na wykorzystanie plików cookies
przy przeglądaniu strony internetowej, może w każdym czasie zmienić ustawienia w przeglądarce
internetowej, tj. całkowicie blokować automatyczną obsługę plików cookies lub żądać
powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w urządzeniu. Ustawienia można zmienić
w dowolnej chwili.
4. Administrator przedstawia poniżej instrukcję wyłączenia plików cookies w rozróżnieniu na
poszczególne przeglądarki:
Google Chrome
Należy kliknąć na menu (w prawym górnym rogu), zakładka Ustawienia > Pokaż ustawienia
zaawansowane. W sekcji „Prywatność” trzeba kliknąć przycisk Ustawienia treści.
Internet Explorer
Z menu przeglądarki (prawy górny róg): Narzędzia > Opcje Internetowe > Prywatność, przycisk
Witryny. Suwakiem ustawiamy poziom, zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK.
Mozilla Firefox
Z menu przeglądarki: Narzędzia > Opcje > Prywatność. Uaktywnić pole Program Firefox: „będzie
używał ustawień użytkownika”. O ciasteczkach (cookies) decyduje zaznaczenie – bądź nie –
pozycji Akceptuj ciasteczka.
Opera
Z menu przeglądarki: Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane. O ciasteczkach decyduje
zaznaczenie – bądź nie – pozycji Ciasteczka.
Safari
W menu rozwijanym Safari trzeba wybrać Preferencje i kliknąć ikonę Bezpieczeństwo. Tu
wybiera się poziom bezpieczeństwa w obszarze ,,Akceptuj pliki cookie”.
5. Administrator, uznając za w pełni uprawnione decyzje użytkowników dotyczące korzystania z
plików cookies, jest jednak zobowiązany uprzedzić, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi
plików cookies może spowodować poważne trudności w korzystaniu ze strony internetowej, np. w
postaci konieczności logowania się na każdej podstronie, dłuższego okresu ładowania się strony,
ograniczeń w korzystaniu z funkcjonalności, ograniczeń w funkcjach dostępnych na koncie
Administratora w serwisach społecznościowych, itp.
§ 6
Postanowienia końcowe
1. Polityka podlega przepisom prawa powszechnie obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Polityki z ważnej przyczyny, w szczególności
polegającej na dostosowaniu jej treści w celu zachowania zgodności z prawem, czy do zaleceń,
nakazów lub decyzji uprawnionych organów.
3. O zmianie Polityki Administrator poinformuje poprzez zamieszczenie stosownego komunikatu z
wyprzedzeniem co najmniej 14 dni.
4. Polityka jest dostępna w biurze siedziby Administratora oraz w wersji elektronicznej na stronie
internetowej Administratora.